Silkroad-os tapasztalatok, főleg nem teljesen kezdőknek

Feltételezem, hogy volt már dolgod MMO / RPG / MMORPG játékkal, valamint az angol nyelvvel sem állsz hadilábon. Azokat a dolgokat szedtem itt össze, ami a játékban nem egyértelmű, illetve amit magadtól nehezen tudnál kitalálni vagy kitapasztalni. A források egy részét sajnos még nem volt módom leellenőrizni, de igyekeztem a megbízhatónak látszó emberektől gyűjteni, és nem a nagyszájúaktól. Na szóval:

Kezelés

Felélesztés (resurrect, rezz, ress, meg ilyenek...): Ciki, de nehezen találtam infót erről... A fekvő emberkét Shift+klikkel kell kiválasztanod, mivel sima bal klikk nem működik a hullákon... Ha kiválasztottad, máris menni fog a felélesztés, a szokásos módon az ikonon jobb klikkel.

Üzenetek: Privát üzenet (whisper) küldéséhez vagy a figurára kell shift+klikkel rámutatni, vagy ha ő már írt valamit, akkor elég az ő üzenetsorára klikkelni. A chat-sorban megjelenik egy $ jel, és az ő neve. A Party chat, és a többi értelemszerűen működnek, ezekre kapcsolva megkapod a privátot is, csak a simát nem.

Auto-potion:
 
 

Páncélzatok és fegyverek

Mind a három féle páncélzatból 8 fokozat (degree), így 8-8 szett van. A fegyvereknek is ehhez hasonlóan fokozataik vannak. A kezdő cuccod értelemszerűen az első fokozatú szett darabjaiból és az első fokozatú fegyverből áll, aztán ahogy egyre magasabb szintre lépsz, lassan elérhetők lesznek a többi páncél-szett darabjai, és a többi fegyverek is. Ami lényeges, hogy a páncélzatok egyes darabjait nem egyforma szinten érheted el. Az első fokozat kivétel: ott mindent használni tudsz már az első szinteden is. Asszem mindig a wristlet a legalacsonyabb, és a chest a legmagasabb szintű ugyanabból a fajtából. Egy jó lista van a páncélokról a SRO saját lapján is: http://www.silkroadonline.net/gameinfo/it_cndeweapon.asp.

A tárgyakból egy-egy fokozaton belül többféle változat is létezik. Pl. a Silk típusú garment-ekből (ez a 3. fokozatú garment szett) az alap Sungdo mellett Jangan és Loyang is létezik. Ezek kinézetre egyformák, de asszem 2 illetve 5 szinttel feljebb vannak a Sungdo-nál. Vagy pl. a fegyvereknél a Snake Spear-ból van Vicious (lvl 16), Atrocious (lvl 18), és Merciless (lvl 21) is. Nemtom ez mennyire általános, de sztem mindenből létezik egy 2 és egy 5 szinttel feljebbi (erősebb) változat is. Boltban ezeket a "fejlettebb" cuccokat nem lehet kapni!

És nagyon röviden a sebzések számításáról:
Fizikai sebzés = [phy. attack power (fegyver) + phy reinforce (fegyver) * Str] * Mastery bonus (100%+x)
Mágikus sebzés = mag. attack power (fegyver) + mag reinforce (fegyver) * Int
A képletek tanulsága: a fegyver attack power értékén kívül a reinforce értéke is nagyon számít!

Tárgyak bónuszai

Négyféle dolog van itt, amiről beszélni lehet::

1.: "+x%" Minden egyes páncél vagy fegyver egyedi tulajdonság-értékekkel rendelkezik, ugyanis minden tulajdonságnak van egy-egy pozitív módosítója. Ez az a százalék érték, amit minden tulajdonság mellett látni lehet (pl. Durability 51/51 +31%). A legfontosabb, hogy a boltban vásárolt tárgyak mind 0%-osak, ezért hacsak lehet, ne vegyél onnan semmit! A +100% nem kétszer akkora értéket jelent, de azért valamivel mindenképp erősebbet. A tulajdonságok kiírt értéke már tartalmazza a %-os többletet. Ugyanannak a fegyvernek egy magasabb % értékkel bíró példányához szerencsére nem kell magasabb szinten lenni. Ez a százalékozás egyébként eleinte nem létezett a játékban, asszem csak 2006 végén került bele.
2.: "Pluszos tárgyak" Minden tárgynak lehet +1, +2, +3, stb. jelzése, ezt a neve után látod. A pluszok hatására a tulajdonságok számadatai növekednek, nem is keveset. Állítólag a plusz érték közel akkora erősödést jelent, mintha a + értékével magasabb szintű fegyvert használnál. Van, aki látott már +9-est is, én még csak +7-tel találkoztam, Általában +3-asnál nagyobbat már baromi nehéz találni, előállítani meg pláne. +3 felett a fegyver már látványban is különbözik, ha tulajdonosa a kezében tartja (+3 fehér, +5 is bíbor, +7 arany, +9 zöldeskék, stb.). A pluszok értelemszerűen nem követelnek meg magasabb szintet használójuktól.
3.: "Blue" A tárgyaknak lehet mindenféle extra bónusza, amelyik akár a tárgyon, akár a használóján okoz pozitív változásokat. Ezeket alul látod kék színnel az infó ablakban (innen a sokak által használt név). Sokféle bónusz létezik, tárgytípustól és a degree-től is függően. Listát itt nem írok, de íme egy link, ahol többek között ezek is megtalálhatók: http://www.silkroadforums.com/viewtopic.php?p=371971&sid=87608386d97b8d03c52d0d03650de570

4.: "SOx" Ez a kincset érő SOS (Seal Of Star = +5), SOM (Seal Of Moon = +10), és a legritkább SOSUN (Seal Of Sun = +15) nevű bónuszok gyűjtőneve. Millákat ér egy-egy ilyennel rendelkező tárgy, akár ha első szintű is. Állítólag évekig játszhatsz, mire véletlenül találsz egy SOSUN tárgyat. Természetesen ezeket sem lehet megvenni a normál shopban, csak találni (állítólag kizárólag NPC tolvajoktól esik), vagy másvalaki stall-jából megvenni. Az erejük többszöröse a sima tárgyakénak, állítólag már a SOS megfelel egy +7-esnek, hát még a másik kettő... A SOx feliratok sárgán virítanak a tárgy infólapján, és a tárgy ikonján is van egy animáció. A pluszos tárgyakhoz hasonlóan ezek is különféle színekben pompáznak használat közben, illetve a páncélokat az ikonhoz hasonló animáció teszi mindenki számára feltűnővé.

A négyféle tuning természetesen együtt is jelen lehet. El lehet képzelni, milyen iszonyú erős egy SOSUN +7 fegyver, amelyiknek +90% van mindkét sebzésén...

Szörnyek:

Egy jó link: http://www.shimpedia.net/sro/monster.html. Itt még azt is összeírták, melyik tárgy melyik szörnytől esik. Bár ebben nem biztos, hogy vakon bízni kell, de az tény, hogy a hozzád hasonló szintű szörnyekből esnek a neked való szintű tárgyak. Az alábbi linken pedig részletesebb térképek is találhatók, a szörnyek leggyakoribb előfordulási helyéről: http://sro.mmosite.com/database/monsters.shtml (fent válassz a tartományok közül).

És végül a unique szörnyekről (Tiger Girl, Ureuchi, Isyutaru): http://www.techjamaica.com/forums/showthread.php?t=29395

Skill-ek (és hogy hova fejlesszünk)

A skillekről röviden, pro és kontra: http://www.shimpedia.net/sro/skill.html. Nyilván a te döntésed, hogy a háromféle harci és a négyféle mágia közül mit fejlesztesz. De nem éri meg túl sokfelé fejlődni, főleg nem az elején.

Arról már valószínűleg tudsz, hogy a megölt szörnyek után a tapasztalat kétfelé oszlik: Az XP-ből léped a szinteket, az SP-ket pedig a skill-ek között oszthatod el. Nade milyen arányban kapod az XP-t és az SP-t? Ezért elsősorban a "mastery gap" a felelős, vagyis hogy a (legnagyobb) mastery szintedet mennyivel tartod alacsonyabban a karakter szintednél. Van itt egy cikk erről: http://sro.mmosite.com/guides/skills/skills2.shtml. Átemeltem ide az egyik táblázatot:

mastery gap
0
1
2
3

4

5
6
7
8
9
XP/SP arány
19.36
15.87
13.01
10.41
8.33
6.50
4.89
3.46
2.17
1.00

Ha a mastery gap alacsony (pl. 0-3), akkor sok XP-t kapsz és relatíve kevés SP-t. Ha magas (6 felett), akkor nagyságrenddel jobban dől az SP, de egy örökkévalóságig tart a szintlépés. Ez utóbbit nevezik SP-farmolásnak, amit - állítólag - ha kitartóan művel az ember, később magasabb szinteken nagyon megéri a befektetést.

Eladás (Stall-olás)

Ha szerencséd van, egy megölt szörny épp megfelelő tárgyat dob el neked, és már húzhatod is fel. De ha nem, akkor mások stall-jaiban érdemes keresgélni. Hasonló okból lehetőleg Te se a boltosoknak add el a szörnyeknél talált cuccaidat. Még ha nem is akarsz másoknak segíteni, a stall-olás sokkal jövedelmezőbb - és izgalmasabb! Magasabb szinten már sok szemét gyűlhet fel, amelyek végső esetben mégis az NPC boltosnál landolnak.

Amikor felállítod a Stall-t (jobb klikk az az ikonon, az akcióknál), mindegyik tárgyad infó lapján megjelenik alul, hogy mennyit adna érte a bolt. Ez általában a bolti ár harmada körül van - már ha egyáltalán kapható boltban az adott tárgy. Én úgy találtam, hogy az árképzéskor érdemes az itt kiírt árat 2,5 - 3-mal megszorozni. Azt se felejtsd el, hogy pl. egy +80%-os sebzésű fegyver nemhogy boltban nem kapható, de stall-okban is csak ritkán! Nyugodtan próbáld először drágábban adni a cuccaidat, kísérletezz! A pluszos, a Blue tárgyakért sokkal-sokkal többet kell kérni, ott már a bolti ár nem is szempont. A SOx tárgyakat pedig millákért kell adni. Kis szerencsével egyetlen éjszakára ott hagyott stall-ban eladható mind a 10 tárgy is.

Alchemy (tárgyak erősítése):

A stone-okról: ha kudarcot vall az upgrade, az nem változtat a tárgyon semmit. Viszont meglepő módon ha sikerrel jár, akkor akár le is nullázhatja az adott értéket. Ezen kívül más tulajdonságok is megváltozhatnak a művelet során, pozitívan és negatívan is. Ennek a valószínűségét a stone-on alul, az "attribute assimilation" értékén lehet leolvasni (százalékos esély, 0/10/20/30). A stone-ok tablet-okból lesznek, element-ek hozzáadásával. Erről részletesen: http://sircola78.si.funpic.de/Ally/adb/tablets.php
Az elixir-ezés kudarclehetőségei:
- durability csökkenhet (Steady megelőzi)
- +4-ről növelve el is pusztulhat a tárgy teljesen (Immortal megelőzi)
- a + érték visszaállhat 0-ra (Astral esetén csak +4-ig esik vissza. Egyébként Astral értéke =< Immortal értéke!)
- SOx állítólag nem törhet el
- A Lucky tulajdonság ugyanúgy növeli az esélyt, mint a lucky powder

Források:
http://www.silkroadonline.net/sro_board/bhboard/bh_postview.asp?ForumID=5&TopicID=684
http://www.silkroadonline.net/sro_board/bhboard/bh_postview.asp?ForumID=5&TopicID=2870
http://sircola78.si.funpic.de/Ally/adb/index.php

Szakmák

Sajnos a kereskedői szakmánál gyakori eset, hogy alacsony szintű kereskedőt támad meg magas szintű tolvaj. Persze az egycsillagos karavánokat közvetlenül nem lehet megtámadni, sajnos van erre egy trükk. Ahol a magas szintű player tolvaj van, ott a megjelenő NPC tolvajok is az ő szintjéhez hasonlóak. Eredmény: a gyenge kereskedőt 2 ütéssel leveri az NPC tolvaj, a szajrét pedig a player tolvaj viszi el. Ez a "popping". Sajnos ez ellen csak kétféle védekezés létezik: kell egy erős vadász ismerős, vagy saját magadat kell felgyúrni...

További forrás: http://sro.mmosite.com/guides/jobs/jobs4.shtml

Küldetések

Források:
http://sro.mmosite.com/database/quests.shtml
http://www.shimpedia.net/sro/quest.html



A fenti linkek forrásai, valamint további jó helyek:

http://www.silkroadonline.net/gameinfo/rs_character.asp - A játék saját weblapján alap infók a tárgyakról, küldetésekről, térképek, stb.
http://www.silkroadonline.net/sro_board/bhboard/bh_category.asp - A saját lap fóruma
http://silkroad.uw.hu/ - Az eredeti weblapról fordítgattak magyarra
http://www.shimpedia.net/sro/index.html - alapos weblap az adatokról
http://sro.mmosite.com/ - nagyon sok minden van, mindegyik témában (pl. guide-ok is)
http://sro-faq.uw.hu/ - Magyar FAQ kezdőknek


http://www.turkishdictionary.net/ Török-angol szótár. :)))
http://www.nickyee.com/daedalus/archives/001313.php - Általános MMORPG szótár (angolul)

 

Na, ennyi van most.
2007. 04. 03. Balázs