Alapelvek
- Soha ne tartsátok ledobva a horgonyt! Lehorgonyozva nem lehet forogni, így azt csinál az ellenfél a hajótokkal, amit akar.
- A cél az, hogy a másik hajó nagyobb nyomás alatt legyen, mint a tiétek. Nyomás alatt ágyútüzet kell érteni. Amikor elhallgatnak az ágyúk, az a hajó félig máris vesztett!
- Legyen a hajó mozgásban! Álló célpontot lőni és boardolni is könnyű. Álló hajóról nehezebb ágyúzni is, mert jobban billeg.
- Ha sikerül megállítani a hajójukat (anchor és/vagy árbocok lent), és a tiétek mozog, az már jelentős fölény.
- Mindenkinek minden szerephez kell értenie valamennyire.
- Folyamatosan mozogj, tegyél valamit, sose várj semmire! Ha más nincs, menj le, és hozz fel egy vödör vizet.
- A többiek nem biztos, hogy látják, amit te. Mindig informáld őket a fontos dolgokról!
- Nézz mindig a másik hajó felé, és kerüld ki a feléd repülő ágyúgolyókat!
- Mindig figyeld a HP-det, és ha lement, egyél! 70% alatt már érdemes enni (ennyit sebez egy sniper lövés).
Prioritások
- Süllyedés közvetlen elhárítása (vödrözés)
- Board megakadályozása. Ha van boarder a hajón, akkor azt megölni/kilökni.
- Ágyúszög tartása, ágyúzás, nyomásgyakorlás
- Javítás addig, hogy a vizet egyetlen ember szinten tudja tartani
- Mozogjon a hajó (horgony fent, és legalább egy vitorla működik)
- Maradék lyukak bejavítása
Egy gyakori szituációs példa: két galleon áll egymás mellett, mindkettő szitává lyuggatva, minden árboc fekszik. A hajódon 2 ember halott, 2 vödrözik. Szerencsére nem jön boarder, mert a másik hajó is bajban van, így sikerül lejjebb vinni a vízszintet. Mi a következő lépés? Az egyik ember felmegy ágyúzni! Ha nincs szög, csinál magának! Amint a két halott visszajön a ferryről, szintén ágyúzni vagy boardolni mennek, és csak akkor segít az egyikük vödrözni, ha az az egy ember már nem tudja tartani a szintet.
Ha ágyúzás helyett javítani, vagy árbocot húzni kezdenétek, akkor a másik hajó kezdene lőni, boardert küldeni, így hamar fölénybe kerülne.
Szerepek
- Kormányos (helm)
- Ágyús (main cannon, mc)
- Boarder (flex)
- Javító (bilge)
A szerepek összevonódnak a kisebb hajókon:
Brigen a kormányos vödrözik, de a javítás közös feladat a flex-szel.
Sloopon kormányos és ágyús van, ők megosztanak minden más feladatot.
A javító, a boarder, de még a kormányos is folyamatosan ágyúzik, ha épp más dolga nincs. Ha nincs szabad ágyú, előveszi a snipert. Lényeges, hogy boardolás vagy halál esetén mindig legyen valaki, aki átveszi a kiesett szerepet, és a legjobb, ha ez előre meg van beszélve. Mindenkinek értenie kell egy kicsit mindenhez!
A kajákat még a meccs előtt osszátok el! Az ananászokat elsősorban a boarder és az ágyús kapja. A kormányosnál és a javítónál pedig legyen hús, mert ők kevesebb találatot kapnak, így a túltöltést jobban tudják hasznosítani.
Kormányos
- A kormányos elsődleges feladata, hogy ágyúszöget teremtsen, és azt állandóan tartva megközelítse a másik hajót. Ehhez sokszor kell lassítani (akár megállni), majd ismét gyorsítani.
- Általában a kormányos dönti el, merre megy a hajó, ő utasítja a többieket a vitorlakezelésre.
- A kormányos kezeli a (leg)hátsó vitorlát, galleonon pedig övé a leghátsó ágyú.
- Mindig előre kell gondolkozni! A kormány elforgatása maga is idő, a hatása pedig még később jelentkezik.
- Látni kell, hogy a másik hajó milyen gyors és merre fordul, azaz tudni kell, hogy a következő 20-30 másodpercben hol lesz, és e szerint irányítani a sajátodat.
- Többnyire az a célszerű, ha a másik hajó sebességét felveszed, azaz ugyanúgy állítod a vitorládat, mint ő.
- Honnan látod a kormány mellől, hogy van-e ágyúszög? Nézz rá az ágyúsorra, hogy merre fordítják a többiek! Ha kb. a hajó oldalára merőlegesen állnak, akkor jó a szög. Ha egy kicsit feléd áll, kormányozz befelé, és lassíts. Ha az ágyú inkább a hajó orra felé fordul, akkor kifelé tekerj a kormányon. Segítenek a vitorlavasak is a hajód oldalán, be tudod mérni, hogy melyik két pont között kell lássad a másik hajót.
- Ha látod előre, hogy nincs esély megtartani vagy visszaszerezni az ágyúszöget, akkor kormányozz a másik irányba. Ha a hajótok bajban van, dobasd le a vitorlákat a többiekkel, menjetek kicsit távolabb, összeszedni a hajót. Ilyenkor praktikus egyenesbe tenni, nehogy visszaforduljatok a másik hajó felé.
- Értelemszerűen nem szabad egyenesen a másik hajó felé menni, főleg ha az az oldalát mutatja. Van, aki szerint az ütközés jó stratégia ("ram strat best strat"), de ez egy buta szerencsejáték. Mivel így lőni nem tudtok a hajóról, ez a taktika kizárólag a közelharcra épít, ami gyakran nem is lesz belőle, hiszen oldalról jövő hajót viszonylag könnyű chain-nel megállítani.
- Az egymással szemberohanás (lovagi torna) sem hoz eredményt. Még ha sikerül is a másik hajót mozgásképtelenné tenni, és/vagy boardolni, a hajótok túlszalad, és mire sikerül viszajönni, összeszedi magát az ellenfél.
- Amint dőlni kezd az ellenfél árboca, vagy pörög a horgonya, azonnal lassítani kell, és betekerni a kormányt. Ha sikerült az ellenfelet mozgásképtelenné tenni, és körülötte körözni folyamatos ágyúszöggel, az már 80% fölény.
- Ha a saját árboc kezd el dőlni, akkor gyorsan kissé kifelé kell tekerni a kormányt, majd elkapni az árbocot, és szólni a többieknek, hogy engedenek le egy másikat. (sloopon pedig megjavítani, majd egyből leengedni a vitorlát.)
- A kormányosnak van a legtöbb ideje elkapni a kidőlő árbocrudat, brigen a hátsót, galleonon pedig a hátsó kettőt. Ha nem volt a vitorla leeresztve, ez szinte alig vesz igénybe időt. Ha van másik működő vitorla, nem is muszáj egyből megjavítani, hiszen egy újabb találat úgyis megint kidöntené. Előbb legyen rendben az ágyúszög, és majd ha megvan a nyomásgyakorlás, lesz idő javítani is.
- A kormányosnak érdemes snipert használnia, nem csak a közeledő ill. létrán mászó boardert, hanem az ellenfél ágyúsát, kormányosát is zaklathatja vele. A másik fegyver célszerűen blunderbuss, a boarderek kilökésére/megölésére.
- Ha kidőlt az összes vitorla a hajódon, akkor is próbálj ágyúszöget tartani. Próbáld elkerülni, hogy körbehajózzák, és a túloldalról is szétlőjék a hajót! Ha nincs esély forgással az ágyúszöget megtartani, állítsd egyenesbe, amíg a túloldalon nem lesz szög. A boarder biztosan jönni fog, erre neked kell koncentrálni, mert a többiek valószínűleg halottak, vagy lent javítanak!
Taktika kisebb hajó (sloop) ellen:
- Valószínűleg távolságot akarnak majd tartani, illetve ki fogják használni a jobb fordulékonyságot, mögéd akarnak kerülni, kerülik a hajód ágyúszögét. Fő prioritás, hogy megállítsátok a hajójukat.
- Nem érdemes távolról ágyúzgatni rájuk, mert könnyen kivödrözik, kijavítják. A közelükbe kell kerülni, vagy megvárni, amíg közel jönnek.
- A kis hajó gyorsabban fordul, és kisebb a fordulóköre is, így kimanőverezi a nagyobbat. Különösen fontos ezért a nagyobb hajón a vitorlakezelés, lassítás, hogy minél kisebb íven tudjatok fordulni.
- A sloopot muszáj boardolni, mert egyetlen ember fenn tudja tartani csak vödrözéssel, szinte akármennyi lyukkal.
Taktika nagyobb hajó (galleon) ellen:
- Nagyobb hajónak ne kerülj az ágyúszögébe, pláne a galleonnak! Ha lehet, mögötte haladj, néha csipegess belőle, de sose adj nekik szöget, mindig menj vissza mögé ellenkormányzással.
- Galleonnal "lovagi tornázni" vagy ütközni öngyilkosság. Nekik 4 ágyújuk van, ha kicsit is jól csinálják, szinte biztosan meghal az ágyúsod, és dőlnek az árbocaid.
- A fő szempont a türelem, lassan kell felőrölni a hajót. Chainshotok nélkül szinte lehetetlen boldogulni. Különösen sokat ér a nagyobb hajó kormányának összetörése, és a lila ágyúgolyók használata.
- Board nem célszerű. Náluk amúgy is létszámfölény van, a boarder halálával ez még nagyobbra nő, így hamar átveszik az irányítást. Nagy fölénynél meg lehet kockáztatni, de a saját hajó legyen teljesen ép!
Ágyús
- A fő ágyús feladata a nyomásgyakorlás. Amikor van ágyúszög, és nem túl nagy távolság, folyamatosan lőni kell. Ha nem dörög az ágyú, akkor már baj van!
- Általában a legelső ágyú szokott lenni az ágyúsé, így a storage/cannonball crate ennek a közelébe kerüljön!
- Figyeld a lövedék íveket a levegőben! Ha pl. az ellenfél egy rövidet lőtt, azaz előtted csapódott be, az ő íve fölé lőj egy kicsivel. Ha a társad talál, másold az ő ívét. Vízszintesen az ellenfél ill. a saját hajó sebességének megfelelően kell a hajó elé lőni.
- Nagyobb hajókon a fő ágyús elsődleges célja általában az ellenfél ágyúsora. Ha folyamatosan betalálsz az ellenfél ágyúihoz, akkor nem tudják azt betölteni sem, így a csapattársaid tehetik a dolgukat, javíthatnak, ágyúzhatnak, boardolhatnak. Ez a legjobb nyomásgyakorlás, ez a biztos módja a fölény megszerzésének.
- A fedélzetet eltalálva valószínűleg nem ütsz lyukat, de megölheted/kilökheted az ellenfél embereit. Ha az ágyús mellé találsz, a lövés ereje odébb dobja őt, a golyóbetöltés megszakad, és a HP-je is csökken. Ha kicsit feljebb célzol, egy direkt találat egyből meg is öli.
- Van, aki szívesen kezd chainshottal, hogy mielőbb megállítsa a másik hajót. De ha nincs sok belőle, vagy nem vagy magabiztos vele, akkor várj, amíg kissé közelebb kerül a másik hajó.
- A chainshotot érdemes a keresztrúd magasságára célozni, így vízszintesen nem kell annyira pontos legyen a lövés. Másik célpont lehet az árbockosár, ez is viszonylag nagy, így könnyebb eltalálni, mint a rudakat.
- A másik hajóról leginkább téged fognak célozni, ezért folyamatosan figyelj az érkező találatokra! Ha látod, hogy eltalálna, vagy melléd csapódna a golyó, a becsapódás előtt engedd el az ágyút, lépj oldalra-hátra, majd becsapódás után egyből fogj vissza az ágyúra. Jó időzítés esetén alig vesztesz időt és HP-t.
- Ha sikeres a nyomásgyakorlás, és már nem lőnek vissza, akkor válts célt:
- Szedd le a vitorlákat, ha még állnak.
- Szórd meg többfelé is a hajót golyóval. Ha eddig az ágyúkra lőttél - azaz középre, jőj a hajó elejére, majd a hátuljára is pár lyukat.
- A brig ellen az aduász célpont a lépcső, valaki mindig ott vödrözik. Ha ő meghal, és tovább lősz oda, szinte biztos a győzelem, mivel nem tudják sem feléleszteni, sem átvenni a helyét.
- A sloopnál is megpróbálhatsz betalálni a fülkébe az ablakon át, ahol vödrözni szoktak, de nem valószínű, hogy meg tudod őt ölni. Sloop ellen boardolni kell, és a boardert folyamatos ágyútűzzel segíteni, azaz a létra tetejére lőni, hogy ne tudják letartani.
- Ha húzzák az árbocot, célozz a mögötte lévő kötél tövére, így megszakad a folyamat, az árboc visszaesik, esetleg a játékos is meghal. Blunderbombbal a kevésbé pontos lövés is hatásos.
- A hajó minden pontjára lőj egyet-egyet, lehetőleg mindenhol legyen lyuk! Ha sikerül körözni körülötte, és a túloldalt is meg tudod sorozni, aligha mentik meg a hajót.
- Ha a kormányuk még nincs széttörve, azt is tedd meg. Horgonyt szintén. Ágyúgolyóból 2-3 találat kell a teljes összetöréshez, chainshotból elég egy is.
- Tudnivalók a hajókról és a fedélzetekről:
- Vehetjük úgy, hogy mindhárom hajótípusnak két szintje van. A sloopon és a brigen hátul van a "felső szint", mivel mindkettőnek a hátulja a vízvonal felett van.
- A felső szinten lévő lyukakon jóval lassabban folyik be a víz, amíg meg nem telik az alsó szint. Utána már azokon is ömleni kezd. A galleonon viszont egyáltalán nem ömlik be víz a felső szint lyukain, amíg az alsó meg nem telt.
- A leghatásosabb a hajó elejére ütött lyuk, mivel ez van a legmesszebb a javítónak.
- A galleon elsüllyesztéséhez a vízvonal alá kell célozni, azaz a víz alatt kell becsapódjon a golyó. Így lehet az alsó fedélzetet lőni. Kívülről jól látható az ívelt gerenda a kis ablakok alatt, ami a két szintet elválasztja (pl. itt). Ez ALÁ kell célozni!
- Háromféle lyukméret van:
- Tier 1: chainshottal, scattershottal, kis ütközéssel, megfenekléssel lehet ütni. Szakaszosan folyik be egy kevéske víz rajta. 2 másodperc befoltozni.
- Tier 2: egy darab ágyútalálat, egy erős ütközés, kegrobbanás okozza. 4 másodperc befoltozni.
- Tier 3: két találat kell hozzá ugyanoda. NEM ömlik be gyorsabban a víz rajta, mint a Tier 2 lyukon, még ha látványra úgy is tűnik! 6 másodperc befoltozni.
- Ha sikerül felhúzniuk a kidöntött árbocot, általában csak egy helyen van idejük megjavítani. Ilyenkor chain helyett egyetlen direkt ágyúgolyó-találat is elég rá (közelről a keresztrúdra, vagy az árbockosárra), és újra kidől.
- Ha a boarderetek az ellenfél hajóján van, vagy éppen felmászik, NE lőj blunderbombot, mert őt is megsebzi, kilöki a hajóról, létráról. Lőhetsz viszont ágyúgolyót a létrájuk tetejére, így hátralököd/megsebzed, aki ott figyel. Tűzzel is megszórhatod a létra tetejét, így nem hallják-látják őt, amikor felmászik, viszont ha ott állnak, sebződnek tőle.
- Ha a boarderetek sikeresen ledobta a horgonyukat, néha lőj a horgonyra is egyet-egyet, hogy ne tudják felhúzni.
- A galleont érdemes már az elején megszórni tűzzel. Hátul és felül a legjobb, a kormányt, a kapitányi szobát, és a mögötte lévő részt a legnehezebb oltani. Az alsó fedélzetre nem érdemes tüzezni, mert kialszik a befolyó víztől, középen pedig kéznél a vizeshordó. A tűz 60 másodpercenként tovább terjed, így ha nem oltják el már az elején, néhány perc után alig tudnak majd a fedélzeten megmaradni, eloltani pedig esélytelen lesz a nyomás alatt.
- Blunderbombot lőve néha el lehet forgatni az ellenség hajóját, így az elveszti az ágyúszöget. Állítólag a hajó elejére érdemes célozni, és a bomba a hajót a map közepe irányába forgatja (ha már eleve arra néz, akkor nem hat rá).
Színes golyók:
- Zöldek közül a jigball és a wearyball a legértékesebb. Szólj a többieknek, mielőtt kilövöd, és ha talál, utána NE lőj egy darabig, mert a sebzés megszünteti a hatásukat. A limpball gyengébb hatású, a venomball pedig szinte értéktelen, mert nem sebez sokat (égő galleonra talán lehet értelme). A grogball a vödrözés ellen értékes, mert hányás kerül a vödörbe, így kimarad egy dobás, ez egy kilyuggatott galleon ellen, ahol 2-3 ember vödrözik, tuti fegyver!
- Lila golyókból, sőt az összes között a legértékesebb az anchorball. A galleon ellen a ballastball is jó, de csak ha már ki van lyuggatva, és sok benne a víz. A helmball kb. ugyanúgy használható, mintha eltörnéd a másik kormányát. A riggingball és a peaceball időnyerésre használható, vész esetén életmentők lehetnek. Barrelball gyakorlatilag értéktelen.
- A wraithball, amit a szellemhajós küldetésekből lehet szerezni, nagy kincs, mivel kb. egy keg robbanásával egyenértékű (2-3 lyukat csinál). A másik kettő nem olyan értékes: a phantom egy sima ágyúgolyó, a dlame pedig egy firebomb hatásával egyezik.
Boarder
- A boarder, amíg a hajón van, jellemzően ágyúzik, vitorlát kezel, javít. Mindent csinál, innen a "flex" név is (rugalmas).
- Figyelj rá, hogy megtöltsd a fegyvert boardolás előtt, és legyen max hp-d!
- Legyen nálad jó kaja (mangó, ananász, megalodon, kraken), és blunderbomb, esetleg tűz. Inkább kevés jó kaját vigyél, mint sok rosszat. Banán-kókusz-pomegranate nem jó, mert nem gyógyít meg egy sniper lövést.
- A másik hajó elé próbáld lőni magad, hogy legyen időd elúszni a létráig. Ha túl magas ívben lövöd fel magad, mélyre fogsz süllyedni a vízben, ezt is számold bele. Jó célzással (és szerencsével) közvetlenül a fedélzetre is lőheted magad (deckboard), de akár a létrára is, amit repülés közben meg lehet fogni. Ha pedig közel van a hajó, és van nálad kard, akkor a long dash a jó megoldás.
- A korai boardolás (ép hajóra) általában értelmetlen. Ha meghalsz (pl. mert ketten-hárman várnak a létra tetején), esetleg elvéted a létrát, máris felesleges hátrányba kerültök. De ha sikerül is feljutni, ledobni a horgonyukat, és megölni mindet, akkor sem lesz győzelem belőle, hiszen nincs lyukuk, nem fognak elsüllyedni. A ti hajótok viszont eltávolodik (mert nem segítettél lassítani). Boardolni akkor kell, amikor ők már bajban vannak, a saját hajó szinten tartható, és van nyomásgyakorlás (ágyúszög, ágyúzás).
- A tökéletes board pillanat, amikor már kaptak jó pár találatot, és az egyik játékost sikerült ágyúval megölni. Ha ilyenkor azonnal kilövöd magad, jó eséllyel nem lesz idejük rád figyelni, így felmászhatsz.
- A fő cél a zavarkeltés, és az anchor ledobása. Ha ez utóbbi sikerül, szólj, hogy a többiek egyből lassíthassanak. Ha megfogja valaki leesés közben a horgyont, dobj blunderbombot rá!
- Nyilván a legjobb, ha megölöd a teljes legénységet, de önmagában az is hasznos, ha pl. körbeugrándozol a hajón, és közben folyamatosan eszel. A lényeg, hogy minél hosszabban maradj életben, így rád kell figyeljenek, és nem tudják a dolgukat tenni.
- Ha jut idő rá, lopd ki a színes golyókat, chain-eket, ananászokat. Ha van a fedélzeten storage crate, dobd a tengerbe!
- Trükkök:
- Ha board előtt dobsz egy tüzet a létra tetejére, akkor fentről nem fognak jól látni téged, és sebződnek is, amíg ott várnak.
- Ha látod, hogy a létra tetején várnak, ne mássz fel teljesen, mert egyből megölnek. A teteje előtt ereszd el a létrát az utolsó pillanatban, majd egyből fogj rá vissza. Ezt ismételgetni önmagában is hasznos, hiszen lefoglalsz egy embert vele. Ha pedig a védő véletlenül elsüti a fegyverét, fel tudsz mászni, mielőtt újratöltene.
- A létráról lőni is lehet egyenesen felfelé, ha a megfogás előtt a kezedbe vetted a fegyvert: Felfelé nézz, a létrát engedd el (a teteje alatt valamivel), gyorsan célozz (jobb egérrel), lövés (bal egér), végül újra létrafogás. Nagy gyakorlást igényel a dolog, de működik!
- Az előbbihez hasonlóan (a létrát eleresztve) blunderbombot is dobhatsz felfelé a védőre, bár ez valószínűleg téged is ellök a létrától.
- Galleonon a létra tetején van egy pozíció, ahol ugrással meg lehet állni. Így elmarad a felmászás-animáció.
- A létrafogást egy hangos loccsanás jelzi. Mindig voltak trükkök, amivel ezt a loccsanást ki lehet "kapcsolni". Pl. ha a létrafogás előtt egy tárgyat (pl. ananászt) veszel a kezedbe, és jobb klikket nyomogatsz rajta, mielőtt ráfognál a létrára - így gyakran elmarad a loccsanás hangja.
Javító
- A tiéd a felelősség, hogy a hajótok ne süllyedjen el. Neked kell minden pillanatban tudnod, mennyi víz áll benne, és mennyire telik. A recsegő hangokból is meg lehet állapítani, meddig van vízzel a hajó.
- Oldd meg egyedül, ha csak lehet! Csak akkor kérj segítséget, ha már nem tudod egyedül kontroll alatt tartani a helyzetet. Amint szinten tartható a hajó egyedül is, a többieket vissza kell küldeni a dolgukra.
- Nem mindig kell minden lyukat azonnal befoltozni! Amíg csak 1-2 lyuk van, néha jobb, ha inkább lősz te is egyet-egyet két vödör között. A solo sloop HG meccsek nagyon jók ennek a begyakorlására, ott ugyanis mindent neked kell csinálni.
- Mivel a tier 2 és tier 3-as lyukakon ugyanannyi víz folyik be, lehetőleg a tier 2-eseket javítsd először.
- Amíg a másik hajóról visszalőnek, nem érdemes azon az oldalon javítanod, főleg nem az ágyú(k) alatt, mivel szinte biztosan kapsz egy találatot közben, így megszakad a javítás, és csak az időd ment el vele.
- Ha a másik hajó elég közel van, a vödör vizet ne a tengerbe, hanem hozzájuk dobd át!
- Az árbocot lehetőleg takarásból javítsd. Ha odalőnek, így is odébb fog dobni, de legalább nem öl meg a találat. Igyekezz javítás közben olyan szögbe fordulni, hogy lásd a másik hajót.
- A galleonon nincs idő felszaladni a vödörrel, a javítónak muszáj a középső fedélzetről a rácson át kidobnia a vizet. A legegyszerűbb, ha szorosan a térképasztalhoz állsz, a rács közepe felé fordulsz, és kb. 45 fokban felfelé nézel. Be kell ezt gyakorolni!
- Galleonon soha nem hagyhatod, hogy megteljen az alsó fedélzet, mert az a biztos süllyedés. A felső szint mindig szitává van lyuggatva, így ha odáig feljut a víz, pár másodperc múlva elsüllyed a hajó. Ha az alsó szint már bő félig megtelt, illetve ha érzed, hogy nem tudod vödörrel tartani a szintet, hívj segítséget!
- A galleonon a javító egy komolyabb HG csatában az idő kb. 80%-ban nem látja a napfényt! Emiatt különösen fontos számára a szóbeli kommunikáció, hogy tudja, mi folyik fent, mire számíthat a következő fél percben.
- Mindig legyen nálad 5 deszka. Ahányszor csak elhaladsz a fáshordó mellett, töltsd fel a készletedet. Akkor is, ha csak egy deszka hiányzik.
- Lehetőleg húst vegyél magadhoz, és használd a túltöltést, akár már a harc előtt is. Javítás és vödrözés közben általában nem kapsz folyamatosan találatot, így szépen feltöltődik magától a HP-d.
Teendők boarder ellen
- A hajód közelében rövid szirénhang, illetve a létra megfogásakor loccsanás jelzi a boardolást. Amikor ágyúval kilövik, nem húz csíkot a levegőben, és a lövés hangja is más, ezeket észre lehet venni. Aki a hajó aljában van, jobban hallja a szirént, szóljon is erről a többieknek!
- Ha a létrán megállt az ellenfél, ne lőj rá blunderbuss-sal, mert általában nem hal meg, viszont felmászik, mielőtt újratöltenél. A felmászás animáció után(!) blunderbussal közelről egyből megölhető. Jó lehet az is, ha hátralépsz, és amikor meglátod a fejét, blunderbombot dobsz a létra tetejére, ez lelöki a létráról. Rutinosabbak ezután esetleg visszakapaszkodnak, így légy résen!
- Ne állj ki a létra tetejére a boarder fölé, mert elengedi a létrát, esés közben rádlő bunderbussal, és megöl, majd kényelmesen felmászik. Oldalról rálőhetsz sniperrel, pisztollyal.
- Nem baj, ha a sikertelen boardert nem ölöd meg a vízben. Az is jó, ha leviszed a HP-jét, mert így fogyasztania kell a kajáját, és ha nem kap szirént, lassabban is kerül vissza a hajójára, mint a ferry-ről. Ez különösen igaz, ha egy sziget mellett vagytok, vagy ha a másik hajó nincs túl messze.
- Ha a boarder ledobta a horgonyt, és többen vagytok a fedélzeten, egyvalaki próbálja meg elkapni (ne a legjobb pvp-s), a többiek pedig foglalkozzanak az ellenféllel.
- Ha valaki egy keggel sikeresen feljön a hajódra, távolodj el tőle, és lődd be. Ha már felmászott vele, szinte biztosan robbanni fog, a lényeg, hogy a robbanástól ő meghaljon, te meg ne. Lényeges, hogy inkább te robbantsd fel a kezében, mert ha ő teszi, valószínűleg elszalad és túléli, és akkor nagyobb a baj, mert nem fog engedni javítani.
Utolsó frissítés: 2024.06.14.